dyrshettis

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Handtag, trädgård och besök

Av Mikael Sten - 30 juli 2010 23:32

Idag hann jag skruva upp alla (utom 2 över kyl och frys som jag missade!) nya handtag på luckor och lådor i köket. Innan kl 10.00 Matilda hade redan tagit bort de gamla "äckliga" vit-guldiga "som bara måste bort".

Blev riktigt bra också! Vi hittade ett handtag på IKEA med samma hålavstånd som de gamla, så jag behövde bara borra upp hålen. 112 stycken!


Sedan tankade jag svärfars gräsklippare och tog den på en sväng. Det tog längre tid är jag trodde! Är ännu inte klar med baksidan på huset och sjöblöt blev jag.

En rackarns stor åkklippare är redan beställd på Bauhaus...


Jag hann ta en dusch och plocka undan lite innan Matilda kom hem från tidningsutköringen hon lovade att hjälpa till med, när vi bodde kvar på Ringvägen. Som tur är har vi fortfarande kvar Huset, så hon sov ett par timmar där innan hon åkte hem.

Hon påpekade lite fint att min 9-3 Sportkombi inte är världens bästa bil på små grusvägar och jag börjar misstänka att den kommer att bytas mot något "SUV-igare" i höst. Jag har också upptäckt at den låga, hårda sportfjädringen inte är kanon på våra grusvägar på landet! En Hyundai Santa Fe kanske? Hmm, täl att tänkas på...

9-3:an var föresten det första riktigt dyra som shettisen Lollipop medförde! Vi behövde en dragbil som fick dra en hästtransport utan att kräva BE-behörighet. Transporten belastar även den lilla "Loppans" konto. Den fick f.ö viktas ner 200 kilo och typas om för att Saaben skulle få dra den. Ett helt företag i sig, kan jag lova!


Precis efter lunch (eller mitt i om jag ska vara ärlig) så kom mamma med brorsan och hans sambo från Dalarna. Fösta gången de såg Gården. Vi visade runt efter att ha väntat ut regnet med en fika.


Matilda åkte tillbaka till Ringvägen (en timmes bilresa) för att sova lite innan nästa tidningspass och ungarna och jag fixade middag och myskväll med video. Jag fegade ur och stekte falukorven i teflonpannan. Med MASSOR av smör. Här skulle inget brännas igen!


Nu vilar lunget. Allt är haspat och låst. Locket lagt på brunnen.


Godnatt, hörs i morgon...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 19:07

Nu har jag tänkt råda bot på de söliga blogg-inläggen! Eftersom jag nästan alltid skriver om saker jag tagit kort på (det där med fotografiskt minne, om ni kommer ihåg), så tänkte jag att Instagram verkar vara en lösning!   Så välkommen att föl...

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 18:51

Johanna tog studenten efter 3 års slit på Estet-Media-programmet.   Sofia slutade 9:an och börjar på Duveholmsgymnasiet i höst. Helt sjukt vad tiden går!!   Hönshuset har nu renoverats så pass, så att det var dags att köpa lite innevånare....

Av Mikael Sten - 7 maj 2017 17:04

"Bilder kommer". Jovisst, men när? NU! Amandas rum blev ju klar för ett tag sedan. Här är i alla fall EN bild. Lägg märke till att fjäder-lampan matchar tapeten med fåglar. Inridningen av Sixten har påbörjats. Numera rider Linnea honom själv p...

Av Mikael Sten - 11 mars 2017 18:35


Tja, de andra deltävlingarna var väl lite bättre, men en sak är säker: SVT vill inte hålla i någon Eurovision-final nästa år! Det finns ingen låt som har samma nivå som "Heroes" eller "Euphoria". Ingen som kan vinna i Kiev. Min gissning är: 1. Ma...

Av Mikael Sten - 4 februari 2017 20:51

Men allvarligt???!!!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards