dyrshettis

Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Mikael Sten - 31 juli 2010 23:04

Vaknade klockan 7 i morse och somnade snabbt om igen. Nästa gång jag tittade på klockan visade den halv nio! Shit pomesfrites! Alla barnen sov men hunden tittade lidande på mig, så jag gick upp och tog honom på en promenad.

Satte på kaffe och började höra barnröster från övervåningen när jag dukade fram frukost.

Jag hade bestämt mig för att gå ännu en rond mot gräset idag, denna gång där klipparen gick bet. Började montera ihop grästrimmern och valde mellan röjskiva och tråd. Tråden var redan monterad, så jag tänkte prova med den först.


Då kom Matilda hem från nattens tidningsrunda och straxt därpå kom Jesper med sina tre barn och hans tjej Malin med sina två. Full fart på barn, hund, katt (nåja, Hampus gör inte så många knop nu för tiden!) kanin och häst! Vår andra katt Beppe har inte synts till på två dagar nu. Han ligger väl och trycker någonstans eller är på upptäcksfärd i närheten. Hoppas jag...

Gräsruggarna fick respit ett par timmar till, tills alla åkt hem. Svågern sa att han gärna tog med sin trimmer nästa gång. Jag ser ett trimmerrally komma!


Trimmern visade sig inte alls behöva 4-taktolja, som jag köpt, trots att det är en 4-taktare. Som tur var hade Madamme lämnat kvar 2 halvfulla flaskor med 2-taktsolja och en tom bensindunk som jag använde att blanda i. Jag fick höfta lite, en skvätt olja och ca 50 skvättar bensin.

Att köra trimmer var lite som att manövrera en blandning av jordfräs och stavmixer! Rysligt effektiv och jag var glad att jag varit förutseende nog att byta shortsen mot långbyxor. I morgon blir det långärmat också!! Gräset och brännäslorna flög högt omkring mig! Troligen flög även delar av mördarsniglar också, för det dök fram en väldig mängd när gräset var borta.

Någon dag ska vi börja kampen mot dem också. Har någon några tips hur man får väck dem? Inte en och en allstå, utan massutrotning! Vi pratar hundratals här!!


Jag körde slut på tanken och även orken. Rygg och armar kändes inte alls av, som jag förväntat mig. Skönt med dubbelsele och bra handtag.


Matilda fixade klart middagen och sedan blev det läggdags.


I morgon kommer Fredrik på besök. Kanske hinner jag fixa något innan. Kanske hänga upp något.

Känner en del stress nu: bara en vecka kvar på semestern och vi har ännu inte haft semester! Och så mycket som jag vill hinna...


Dags att sova nu, så jag inte sover bort halva dagen i morgon!


Godnatt Gården. Ses i mörrn!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards