dyrshettis

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Mikael Sten - 9 augusti 2010 11:47

I morse väcktes jag klockan 5. Men det kändes helt OK att gå upp. Helt tyst i huset, inte en jycken lyfte huvudet när jag gick ner i den knarrande trappan.

Vi har svågerns 3 barn som övernattningsgäster, men alla 7 sov sött.


När jag hällde ur kaffekannan efter frukosten, skållade jag handen på det 80-gradiga vattnet (pelletspannan fungerar fortfarande fint, men mer kottar är beställda). När jag sedan torkade av plattan på kaffebryggaren (eftersom den som designat droppstoppet tydligen hade en dålig dag) så brände jag handen igen.

Det här kommer att bli en toppendag!

Jag satte farthållaren på 120, för alla bilars mätare visar 8% för fort. Det vet ju

ALLA! Jag flög fram, vilket bekräftades med en titt på färddatorn: den visade 747. En välkänd typ av Beings flygplan. Fast i det här fallet betydde siffrorna "återstående körsträcka med nuvarande förbrukning och bränslemängd". Det tog 1 timme och 15 minuter till Södertälje, där jag har mitt konsultuppdrag. Dieseln snittade på 5.4 liter/mil. 11 mil att åka, enkel resa.


I fredags kom Frille med ett lass hö! 241 balar närmare bestämt. Han påpekade att det finns vildsvin i trakten. Och dovhjort, som fightas med elbanden tills de dör. Låter trevligt.

Och på lördagen klippte jag gräset runt huset. 5 timmar och 2,5 bensintank tog det! Det började regna på slutet, men det ignorerade jag bestämt. Nu känns både armar och ben ganska tunga. Längtar efter min Åkklippare!

Matilda och Linnea tog ut Loppan på en körtur och jag övervakade Geisha för att se hur hon skulle bete sig när hon blev lämnad ensam i stallet. Gick bra faktiskt. Lite nervös i början, men hon verkar vara en cool kuse.

Skulle även åka till återvinningsstationen i Katrineholm. Kollade på kommunens hemsida efter adressen och knappade in den på GPS:en. Kom helt fel, pga felaktig adress på hemsidan och kom till rätt ställe precis 5 minuter efter att de stängt!

Kastade in skiten i garaget när jag kom hem.


Var hos Jesper igår och firade honom. Fick god tårta och kaffe. Tog med oss hans barn hem, då han fått en konsertbiljett i present.

Vi stannade till i Huset och tog med oss fler saker. Ytterligare ett rum helt tomt: badrummet uppe. Tillsammans med klädkammaren är vi nu uppe i två helt tomma rum i huset. På 4 veckor! Det finns en hel del kvar att flytta (typ sängstommar, bord, bokhyllor), men vi är på god väg och har ca 5 veckor på oss. Inga problem!


Jag har också skruvat upp konsollerna för hyllorna i det blivande skafferiet. Blev bara fel en gång (vad jag vet just nu). Ska köpa ett knippe småskruv att skruva fast hyllplanen i konsollerna med idag. Ska även inhandla ett par "tjejiga" hörselskydd, så att Matilda kan klippa gräset också... Och mer trimmertråd.


Föresten döpte jag om ungarnas kanin Walter till Werter! Vi måste ju hålla en konsekvent namngivning, där Lollipop och Geisha satt standard! De blev inte helt förtjusta, men vi får se vem som vinner!


Rakapparaten har nu kommit till rätta, så i morgon bitti kommer ansiktet att bli slätt igen. Tror inte jag passar i helskägg...

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards