dyrshettis

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Mikael Sten - 12 augusti 2010 12:17

Igår hämtades båda kyl/frysarna och fortfarande får jag mail från personer som vill köpa dem! Jag har nog underskattat Blocket som annonseringsplats... Ska to bort annonsen direkt.

Jag tog gräsklipparen på en sväng, i äppelträdgården. "Du klipper ju bara där man ser!" påpekade Matilda. Skit också. Hon märkte det!


Efter maten, egentligen närmare läggdags, så skruvade jag fast hyllplanen på skenorna på väggen. Nästa gång ska jag vara noggrannare med att mäta avståndet mellan skenorna: de sista borde egentligen flyttas någon centimeter längre bort från den första, men jag tror de sitter kvar utan problem i alla fall!


Glömde mobilen hemma, men har "som tur är" en till: jobbets.

Det första jag kollade upp när jag fick tillgång till en dator, var hur många  mobiler som stödjer dubbla sim-kort, så jag slipper ha två olika i fickan.


Ringde till Bauhaus i Norrköping för att fråga om min traktor. De hittade ingen order "men skulle titta och återkomma". De gjorde det också. Ganska snart faktiskt. Och se på fan: traktorn hade kommit! Får se om vi hämtar den ikväll. Hoppas det, för då slipper jag handklippa resten av äppelträdgården.


Hönshuset har också kommit på tapeten: ungarna vill måla och fixa och frugan skaffa invånare. "Egna ägg MÅSTE vi ha när man bor så här". Surfade lite på hönor också och hittade massor av olika raser med olika egenskaper. Vill ha en sammanställning i tabellform, men det kan jag nog bara drömma om. Kanske gör jag en själv?


Kära hustrun frågade också vad vi ska hitta på med barnen på semestern. Hon ringde till jobbet för att fråga det, så jag trodde att semestern var slut för min del... Nåja, vi åker troligen till Julita Gård på lördag och träffar Pettson och Findus. Skolan börjar på onsdag. Innan dess måste vi hinna göra lite också. Och köpa mobiltelefon till Sofia och nya abonnemang till Johanna och Linnea. Och fixa Johannas rum.

Det kommer att bli sena kvällar i helgen!


/M

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards