dyrshettis

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Jag röjer ute, Matilda inne

Av Mikael Sten - 15 augusti 2010 23:39

Jaha, nu blev det så här sent igen!
Idag fick vi åter besök på Gården, av Paul och Annie. Jag hann ta Tore-traktor på en tur först och kunde klippa där Jesper tidigare röjde. Djungelen tog ytterligare ett steg att bli gräsmatta!
Det här med "Tore-traktor", jag tycker om att ha mina maskiner personliga. Man bygger broar och sånt där när man kan kalla dem vid namn. GPS:en heter Carolin (den förra hette Carin, men hon dog tyvärr) och röjsågen fick namnet Roger.

Jag körde fast ett par gånger och en gång var jag nära att hämta bärgaren. Hon heter Matilda. Men det löste sig. Tror faktiskt jag hittat var vattnet från avloppet går ut någonstans. Det blir jättehalt i gräset där!

Paul och Annie kom precis när vi skulle börja laga lunch, så det blev fika först och mat när de åkt.

Efter maten var Roger sugen på att komma ut och jobba lite, för han tyckte att Tore varit feg på en del ställen. Det var tur att Tore var lite försiktig, för Madamme har gömt lite saker här och var: telefonstolpar, ett badkar, eltråd (naturligtvis!) och en jävla järnring som kanske hållit en telefonstolpe på plats med en wire, en gång i tiden. Den ringen missade Tore med 10 centimeter, med Rogers röjskiva tog två smällar så gnistrorna flög!
Madamme var inte så noga med att lägga skräpet på ETT ställe. Det var inte hennes starka sida...

Jag inspekterade också det Matilda gjort i fredags. Röjt lite i Johannas rum. Hon ringde mig på jobbet och frågade hur långt ner i tapetlagren hon bevöde riva. Jag svarade "tills det sitter fast. Vi kan inte tapetsera på något som sitter löst."
Nu syns bjälkarna och de små små reglar som någon en gång satt dit för att kunna fästa masoniten på, för att på så sätt få plana väggar att tapetsera på. Ordentligt röjt, på min ära!


Ska tänka ut lite hur jag får till det där på något bra sätt. Troligen gansk   a säkert med gipsskivor... Och spackel. Mycket spackel!

Men, nu är det natt! Och jobbardag i morgon...

Hej svejs!

 
 
Ingen bild

Jesper

19 augusti 2010 12:58

Bra rivet :-) Gips borde bli kanonbra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 19:07

Nu har jag tänkt råda bot på de söliga blogg-inläggen! Eftersom jag nästan alltid skriver om saker jag tagit kort på (det där med fotografiskt minne, om ni kommer ihåg), så tänkte jag att Instagram verkar vara en lösning!   Så välkommen att föl...

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 18:51

Johanna tog studenten efter 3 års slit på Estet-Media-programmet.   Sofia slutade 9:an och börjar på Duveholmsgymnasiet i höst. Helt sjukt vad tiden går!!   Hönshuset har nu renoverats så pass, så att det var dags att köpa lite innevånare....

Av Mikael Sten - 7 maj 2017 17:04

"Bilder kommer". Jovisst, men när? NU! Amandas rum blev ju klar för ett tag sedan. Här är i alla fall EN bild. Lägg märke till att fjäder-lampan matchar tapeten med fåglar. Inridningen av Sixten har påbörjats. Numera rider Linnea honom själv p...

Av Mikael Sten - 11 mars 2017 18:35


Tja, de andra deltävlingarna var väl lite bättre, men en sak är säker: SVT vill inte hålla i någon Eurovision-final nästa år! Det finns ingen låt som har samma nivå som "Heroes" eller "Euphoria". Ingen som kan vinna i Kiev. Min gissning är: 1. Ma...

Av Mikael Sten - 4 februari 2017 20:51

Men allvarligt???!!!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards