dyrshettis

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Mikael Sten - 4 september 2010 23:08

Jag tror inte det hänt så jättemycket den här veckan, faktiskt.

Jag var på möte i den kungliga huvudstaden i måndag och kom hem sent.

Matilda var på föräldramöte i Linneas klass på tisdagen och blev vald som kassör i en föräldraförening som håller på att startas upp. Barnen skulle klara sig själva en liten stund tills jag kom hem, men till min stora förvåning stod Paul och lagade kyckling-nånting-gryta när jag klev in i köket!


På onsdagen var det dags för föräldramöte nummer två, med Sofias klass och på fredagen kom mamma hit och passade barnen, då Matilda åkte på styrelsemöte i Södertälje, för SHIF, på eftermiddagen. Mamma sov över i gästhuset till fredagen. Vi körde en vända med saker från Huset på kvällen, men bestämde att vi också ska köra i helgen. Nu måste ALLT ut, för nästa fredag får de nya ägarna tillträde!

Visst ja! På onsdagen missade Linnea bussen hem, men det kompenserade busschaufören med att försova sig på torsdagen. "Har ALDRIG hänt förut!" Matilda fick köra barnen till skolan.


Idag vill vi ordentligt med hjälp med flytten av Ann-Mari, Bernt, Filippa, Tommy och Leia. Ja, Leia kanske mest hjälpte till genom att hålla Linnea och Sofia sysselsatta och på gott humör! Amanda och Johanna stannade hemma på Gården.

Nu är hela huset tomt, lampor, hyllor möbler. Rubbet! Det enda som finns kvar är dammråttor. Och förrådet, garaget, växthuset och lekstugan. Det tar Matilda och jag i morgon.

Jag tor inte Ann-Mari och Bernt fick någon ordentlig rundtur på Gården, för de var tvungna att åka tillbaka direkt efter fikat, med äppelpaj som Ann-Mari bakat. Med vaniljsås. Finns det något godare än vaniljsås? Det skulle vara lasagne då kanske...


Loppan envisas fortfarande, likt Houdini, att bryta sig ut ur hagen. Som tur är hade Madamme en passion för eltråd, så det är flera hagar i hagen, liksom. Lager på lager. Så Loppan kommer bara ut i nästa avspärrning.

Betet börjar väl ta slut i den hagen de går i...


Frågade också Mäklaren i veckan, när Byggjobbarna ska komma och snickar på ridhustaket. Tydligen har de skickat brev till Madamme och väntar på svar. Jag är rädd att det brevet ligger på bänken i vår tvättstuga, eftersom Madamme inte gjort någon eftersändning av sin post!

Tydligen kommer Byggarna vecka 44. Känns sent, men de har lovat att bli klara innan snön faller.


Det var allt denna vecka (om det inte händer något värt att nämna i morgon!).


Ha det gott!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards