dyrshettis

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Kor, kor. Överallt KOR!

Av Mikael Sten - 29 september 2010 21:03

Igår kom jag hem i tid och kunde presentera Tore för sin nya leksak: harven!
Sofia frågade om den hette något, men jag sa att jag väl inte kan ge namn åt Tores leksaker heller! Det är ju lite knasigt ju!

Men ridbanan av Paddex (finns på bild på deras hemsida) var lite för hård. Någon centimeter djupt blev det bara, fastän jag lade på två stockar (i Tores ögon. Det var stängselstolpar egentligen). Jag tror inte att Madamme någonsin harvade ridbanan. Det var inte hennes starka sida...


Matilda tog ut Loppan på en åktur. Hon kändes trött och seg. Dessutom väldigt "spökrädd": allt var farligt!


Amanda är lite "ojämn" på dagis: vissa dagar vill hon inte stanna och andra vill hon inte hem. Surar och vill inte göra något ibland och leker jättebra med de andra ibland. Helt normalt Amanda med andra ord...


I morse när jag skulle åka, stoppade Matilda mig på väg till stallet. "Kolla därborta" sa hon och pekade åt skogen.
Korna som vanligtvis går i hagen där, var nu på väg hitåt. På vägen!
"Jag väntar nog ett tag med att ta ut hästarna", sa hon.
Ett klokt beslut visade det sig. Någon timme senare var kossorna överallt: mumsandes äpplen i trädgården, i gödselstacken, bland brännässlorna, i hästhagen (farligt nära Matildas nya elstängsel!). Helt klart på ställen där man inte förväntar sig att det ska finnas kor, fastän man läst många Mamma Mu. Särskilt inte om man inte äger några! Nyfikna, envisa och korkade. Det är precis vad de är!
När Matilda senare ringt grannen och motat korna hemmåt så var hästarna ganska upprörda i stallet.


Dessutom blev hon fräst åt, av en huggorm, när hon skulle tömköra Geisha.


Då vi inte fick fyr på brasan inne sist, så klyvde Matilda några klabbar och försökte igen. Fortfarande dålig fyr, men klart bättre än sist. Vi får ta hit Ann-Marie! Hon kan det där mycket bättre!


En helt vanlig dag på Gården, med andra ord...

 
 
Ingen bild

Farmor

1 oktober 2010 08:20

Kanske en vink om att bönder också måste ha kor?

Mikael Sten

1 oktober 2010 16:48

Mmm, kan vara så! I morgon ska vi hämta fåren (har du hört det förr?). Kanske jag kan släppa ut dem i grannens trädgård, så vi blir kvitt?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 19:07

Nu har jag tänkt råda bot på de söliga blogg-inläggen! Eftersom jag nästan alltid skriver om saker jag tagit kort på (det där med fotografiskt minne, om ni kommer ihåg), så tänkte jag att Instagram verkar vara en lösning!   Så välkommen att föl...

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 18:51

Johanna tog studenten efter 3 års slit på Estet-Media-programmet.   Sofia slutade 9:an och börjar på Duveholmsgymnasiet i höst. Helt sjukt vad tiden går!!   Hönshuset har nu renoverats så pass, så att det var dags att köpa lite innevånare....

Av Mikael Sten - 7 maj 2017 17:04

"Bilder kommer". Jovisst, men när? NU! Amandas rum blev ju klar för ett tag sedan. Här är i alla fall EN bild. Lägg märke till att fjäder-lampan matchar tapeten med fåglar. Inridningen av Sixten har påbörjats. Numera rider Linnea honom själv p...

Av Mikael Sten - 11 mars 2017 18:35


Tja, de andra deltävlingarna var väl lite bättre, men en sak är säker: SVT vill inte hålla i någon Eurovision-final nästa år! Det finns ingen låt som har samma nivå som "Heroes" eller "Euphoria". Ingen som kan vinna i Kiev. Min gissning är: 1. Ma...

Av Mikael Sten - 4 februari 2017 20:51

Men allvarligt???!!!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards