dyrshettis

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Mikael Sten - 30 januari 2011 21:21

I veckan började magsjukan igen. Först Amanda och sedan jag, samma natt.

Och i morse var det första jag hörde när jag vaknade: "Pappa, jag mår illa!" från Sofia. Då vaknar man ganska fort!


Men hon var ändå med och grillade korv i solen utanför vedboden.

  

Matilda började klippa buskar som vi eldade. Lunchen varade ända till middagen och solen gick ner!

Barnen fick åka en sväng i Tore-Traktors vagn. Matilda åkte också med en sväng. Som de tjatat om det! Barnen alltså. Mest...


I Johannas rum har nu alla dörrlister och flertalet golvsocklar kommit på plats.

Jag misstänker att jag behöver en ny gersåg, eller lära mig hur den gamla fungerar: den sågar inte rakt, inte ens när man försöker såga 90 grader!

Fast, som jag ju alltid brukar säga: lite latex på det där och det blir kanon!


I pannrummet har äntligen dubbelgipset kommit på plats. Här är första lagret:


Och här är andra:

Ett mästerverk!

Vet ni hur trångt det är att krypa in mellan förråd och panna, där inte ens skruvdragaren får plats? Med örat mot pannan, som naturligtvis gick felfritt och genererade ganska duktigt med värme och dessutom automatiskt sotades med hjälp av magneter som smäller till tuberna på insidan med ganska högt och väldigt överraskande ljud, så kröp jag in och tilläts inte andas ordentligt på 5 minuter. Spärrskaftet fick användas att skruva gipsskruvarna med.

Skulle man bara inte kunna spruta på någon gucka istället för att skruva tunga gipsskivor?


Mellan frukost och lunch hann vi med en 1-timmespromenad i varmt solsken med hästarna.

Linnea på Pelle, Amanda på Loppan, Matilda ledde Geisha och jag ledde Pelle och Loppan. I alla fall tills Loppan tröttnade på att inte få gå först (för hon har så korta ben så hon hinner inte med Pelles tempo!) och började måtta sparkar på Pelles rumpa. Amanda föll av två gånger och Matilda fick ta över ledarskapet av Loppan. Pelle var cool och tog ett par snabba steg framåt, så han blev aldrig träffad och Linnea höll sig kvar.


Fortfarande inga nya lamm.


En inbjudan till klassträff från 9:an damp ner. Den hoppas jag kunna gå på! Det är 25 år sedan vi skiljdes åt...

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards