dyrshettis

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Mikael Sten - 15 februari 2011 05:18

Hmm, igår utlovade rubriken en utförligare beskrivning av "Magsjuka, jobbhelg och kallt". Men det skrev jag inget om. Teflonminne...


Jodå, i slutet på förra veckan var det dags igen: Linnea började kräkas. Hemma från skolan och sedan vila hela helgen.

Mormor och småkusinerna (med föräldrar) som skulle komma ställde in och försöker komma nästa helg i stället.

Jag flydde fältet och åkte till jobbet på lördagen. Vi hade det första gen-repet på driftsättningen av vårt program.


Det blev både kallt och började snöa också. Nu går Pelle-Pelletspanna som han ska (peppar, peppar!) så vi har både varmt inne och i tappvattnet. En jobbarkompis bytte motor och växellåda på sin EcoTec Bioline i veckan. Och den hade bara gått knappt hälften så många timmar som min. Väntar med spänning!


Nu ska jag mumsa i mig frukosten. Har fått ett begär efter gurka på mina mackor. Kroppen brukar ju skapa ett begär till något man har brist på, har jag hört.

Hmm. "Gurkbrist"? Ska kolla upp det i Patient-FASS...

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards