dyrshettis

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Hö, besök och elstängsel

Av Mikael Sten - 4 april 2011 21:16

I veckan blev det akutbrist på hö och Paul kom över med en bal. Ja, en så där stor rund "bondrulle", inte en liten "småbal" på 5 kilo!

Sedan kom mamma och hälsade på på lördagen. Frille kom också med en höleverans och Linnea var på kalas på Busfabriken i Norrköping.


Jag lärde Matilda att köra Tore Traktor, vilket hon sedan raskt lärde ut till Johanna. Fastän det står uttryckligen i alla instruktioner att kvinnor och barn ska hålla sig på behörigt avstånd! Så här ser nyckelringen till traktorn ut:


 

Mamma och barnen står på tryggt avstånd innanför fönstret och mannen på den farliga traktorn vinkar glatt!

Hur som helst tyckte Johanna det var jättekul så jag kan nog få nytta av det i sommar!

Matilda harvade ridbanan ett par varv.

 

Elaggregatets jordkabel blev äntligen nedgrävd och Johanna hjälpte till att banka ner jordspetten. 5-kilosklubban var lite för tung tyckte hon!



Geisha fick 3 smällar av elen, så nu kommer hon nog ihåg att man inte kan tugga på stolpar och trådar!


Nu har jag fått bort alla grenar från gräsmattan, utom då från päronträdet från förra helgen. Började elda ett lass gammalt hö och grenar, men fick avbryta pga regn. 998,5 lass med hö kvar att elda!


Amanda blev hängig på lördagkvällen och på fick feber på söndagen.

Nu i morse konstaterade vi: vattkoppor!


Ytterligare ett par rader med golvplank har avlägsnats ur Linneas rum. Golvet under är nog ganska skruttigt...


Hörde att The Knockouts fick pris för Bästa punk-album. I USA! Det är stort det! Läs mer på http://www.musikindustrin.se/artikel/2482/ARTIST_Svenska_The_Knockouts_arets_pa_American_Independent_Music_Awards.html


Nu ska de tydligen ut och åka båt med Bandit Rock också! Men var ska detta sluta?

Stort grattis!


Jag tänkte på en sak: man kan ju gå ur svenska kyrkan, men jag vill "gå ur sporten". Jag menar, hur mycket skattepengar, mina pengar, går till sportevenemang egentligen? Jag vill inte vara med. Jag vill gå ur sporten!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 19:07

Nu har jag tänkt råda bot på de söliga blogg-inläggen! Eftersom jag nästan alltid skriver om saker jag tagit kort på (det där med fotografiskt minne, om ni kommer ihåg), så tänkte jag att Instagram verkar vara en lösning!   Så välkommen att föl...

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 18:51

Johanna tog studenten efter 3 års slit på Estet-Media-programmet.   Sofia slutade 9:an och börjar på Duveholmsgymnasiet i höst. Helt sjukt vad tiden går!!   Hönshuset har nu renoverats så pass, så att det var dags att köpa lite innevånare....

Av Mikael Sten - 7 maj 2017 17:04

"Bilder kommer". Jovisst, men när? NU! Amandas rum blev ju klar för ett tag sedan. Här är i alla fall EN bild. Lägg märke till att fjäder-lampan matchar tapeten med fåglar. Inridningen av Sixten har påbörjats. Numera rider Linnea honom själv p...

Av Mikael Sten - 11 mars 2017 18:35


Tja, de andra deltävlingarna var väl lite bättre, men en sak är säker: SVT vill inte hålla i någon Eurovision-final nästa år! Det finns ingen låt som har samma nivå som "Heroes" eller "Euphoria". Ingen som kan vinna i Kiev. Min gissning är: 1. Ma...

Av Mikael Sten - 4 februari 2017 20:51

Men allvarligt???!!!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards