dyrshettis

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Mikael Sten - 11 april 2011 20:34

Så ja! Ny vecka igen. Jisses vad tiden flyger!

Nu i veckan ringde en granne och frågade om vi hade en stallplats över till hennes häst. Hon har den i Gnesta men har själv flyttat till Björkvik och ville ha den lite närmre. Det kan man ju förstå. Matilda träffade henne idag och troligen kommer hästen i helgen, om hon och hästen godtar vårt kontrakt.


Amanda var ju hemma med vattkoppor hela förra veckan, men nu är hon pigg som en mört igen och tillbaka på dagis.


Vi håller på att anmäla Matilda för momsregistrering hos Skatteverket. Men vi fastnade på första frågan och fick ringa en som kunde: Jörgen. Men sedan blev det ändå klurigare och vi blev trötta och gick och lade oss istället...


I fredags kom Jan från Länsförsäkringar med vår efterlängtade skylt:

  


På lördagen körde Matilda Tore och hämtade upp gamla löv och gräs med sweepern. Det gick ganska bra, men blåste en aning för mycket, så mycket for bara omkring!

  


Jag eldade en kärra med halm, så nu är det bara 997.5 kvar! Kan jag bara elda 4 kärror varje helg året runt, så är allt gammalt hö och halm väck runt hösten 2015.


Vi hittar en del vårblommor överallt. Lite lökar och annat...

 


På söndagen kalasade vi rejält! Linnea var på Ellens badkalas medan vi var på Ann-Maries födelsedagskalas. Både Ebba och Ellen är nu utnämnda till "Reservkusiner" och kom och lekte med alla barnen hos Ann-Marie.


När vi kom tillbaka till Gården, möttes vi av fåren som spatserade i trädgården. En tacka hade en halv rosbuske fastsnodd på ryggen. Matilda fick ta en sekatör och klippa bort lite ull för att få bort den. Tackan trodde hennes sista stund var kommen när sekatören närmade sig!


Sofia och jag var på Astrid Lindgrens Barnsjukhus och provade ut en ny "Flåsolle", som troligen kommer få namnet "Vivan" då den är av märket Vivo, modell 40.

När jag kom hem skulle jag anmäla "VAB" till Försäkringskassan, men tji fick jag! Både internettjänst och telefonbetjäning har tekniska problem! I morgon kommer jag få skäll när jag ringer dem en dag för sent...


Sandra och Max var och hälsade på och tog en andra titt på huset idag. Verkar som om vi har hyresgäster från Juni! Mycket roligt!


Jag märkte att jag har en Ferrari! Eller två faktiskt!! Titta bara på bildbeviset. "Ferrari. Made in Italy" står det faktiskt!


Det är "bromsbeslagen" på mitt kontor, alltså på luckan till dataskåpet, som är av fint sportbilsmärke. Men ändock två stycken Ferrarisar!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards