dyrshettis

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Mikael Sten - 14 juni 2011 23:02

Hua, nu blir det sent idag igen! Men det är ju så ljust och varmt och en granne stannade och pratade ganska länge...


Vi var på kalas: Leo hade Starwars-kalas. Killarna sprang iväg och lekte krig (en hittade "en oanvänd bomb". Tänka sig!) medan Jesper fick spela önskelåtar åt tjejerna. Det blev Smurfarna till barnen och Abba till Ann-Marie.
      


Siv och Nisse kom på besök. Vi har inte träffats på över 6 år! Så det var roligt att de kunde hälsa på när de var på hemväg från mamma, som också var med "och visade vägen".
Den fina blomman som Siv hade med sig planterades här och står vid ytterdörren.

  


Linnea började på ridskola i Björkvik. Hon red tydligen så pass bra att hon tog ett ridmärke: "Guldhästen"


I fredags var det skolavslutning. Johanna byter skola till hösten och får åka in till Katrineholm i högstadiet. Ann-Marie och Filippa med barnen var och åt pannkakstårta, som är tradition på avslutningsdagen.

      


Linneas kompis Alva kom och lekte. De lånade lite instrument och hade konsert.

   


Sedan skulle Linnea sova över hos Alva. Men eftersom de tittade på Godzilla innan de lade sig, så fick vi åka och hämta henne på sen-kvällen... Jag tror inte att jag godkänt den filmen. Men tydligen var inte det läskiga att det stygga monstret slukade snälla människor, utan tvärtom: de stygga människorna försökte ha ihjäl de snälla ödlorna!


Våra hyresgäster skulle komma på måndagen. Innan dess skulle köksfläkten och tapeter upp. Gott om tid! Fläkten monterades med enbart lite blodvite, men desto fler svordommar. Alla tre fläktar jag skruvat upp i mitt liv har samma idiotiska konstruktion med skruvar som sitter så trångt att ingen normal skruvmejsel i världen får plats!

Sedan kom de i alla fall på söndagen, så "den goda tiden" tog slut lite för tidigt...


Avloppet som återigen strulade i köket fick vänta tills det var klart. Matilda sprang med hinkar medan diskmaskinen övervakades.
 


Matilda och jag bankade stolpar och satte upp 100 meter fårstängsel. Första tredjedelen är klar. Sedan måste vi stängsla runt gödselhögen också. Funderar starkt på att koppla det till 220-volt så att de fasen inte smiter! 


Prova en sak:
När ni tar av er jackan, vilken arm börjar ni med då? Prova att börja med den andra nästa gång. Känns helskumt!

Jo, jag kom på var man jagar med träkulorna jag hittade som garderobsstöd:
vättar (alltså lockfåglar av trä, inte småtomtar) eller vampyrer, som ju inte gillar att få trä i kroppen, har jag hört.


Nu ska jag dricka te och sova innan jag ska upp igen klockan 5!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards