dyrshettis

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Mikael Sten - 23 juni 2011 20:19

Nu sitter jag och väntar på middagen. Inget jag kan göra själv utan måste låta Matilda fixa: tortellini.


Härom dagen tog jag ut Roger-röjsåg på en tur. Det blev tydligen ganska våldsamt, för han smälte:


Två skruvar som håller fast ljuddämparen har tydligen trillat bort, så att ljuddämparen fallit ner och ligger emot plasten. Skruvarna SKA inte kunna vibrera loss, eftersom det sitter en bricka med uppvikta kanter runt huvudena. Numera sitter brickan fast i plasten...

Även bensintanken fick en liten smältskada. Lysande att den varma ljuddämparen kan trilla ner i bensinen...


Nu har jag hittat två nya skurvar som ska fästa alltihopa igen.


Vi har hittat spår av en del odjur:

Det här dinosaurieskelettet hittade vi på vinden: 

Det KAN också vara en Blarina carolinensis. Näbbmus.


Matilda hittade ett ormskinn på gödselhögen. Ca en meter långt och helt komplett från ögon till svans. Jag påpekade lite fint att den forna ägaren till skinnet kastade det för att han vuxit ut det!

   

För första gången på ett år fick jag tvärnita för en älg, på vägen till jobbet. Shit vad den var stor! Jag såg UNDERSIDAN av magen på den! Hellre det än insidan...


Annars har en tranfamilj flyttat in i hästhagen, mördarsniglarna och fästingarna är färre än förra året.


Snart börjar höskörden! Det innebär att alla vänner och bekanta är välkomna att på nära håll få uppleva och hjälpa till med detta kulturella evenemang! Så ta med en högaffel och kom på besök!


Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards