dyrshettis

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Midsommar, fårhage och... besök

Av Mikael Sten - 27 juni 2011 22:48

Tjena!

Nu har det varit midsommar!


     

Matilda och jag ägnade större delen av aftonen till att bygga klart fårhagen.


 

Sedan lövade vi av den gamla stången som låg i magasinet och lövade på nya blad. Blommor fanns nästan inga, så vi nöjde oss med rackarns små gula smörblommor och blå balsnören. Ganska sent blev vi klara, men sedan sjöng vi och dansade och märkte att vi bara kunde julsånger!



 

Amanda lyckades återigen stoppa saker i näsan. Den här gången var det inte en sten som utbildad personal fick ta bort, utan en plast-gräshoppa! Den satt inte fast, men det blödde en del, vilket KAN bero på att Linnea försökte dra ut den med hjälp av en stor hopp-boll! Jag tror att hon hade lite otur när hon tänkte där...

 

På söndagen fick vi besök av Filippa och Tommy med Leia och Milo. Och en Pecan-tårta! Ann-Marie hade hämtat mormor Britta från Kolsva så att hon fick se hur vi bor. Bernt var också med och fikade en stund. Full fart halva dagen! Både barnen och Britta var i gasen!


På kvällen började jag snickar ihop ett lock till gödselbrunnen. Hålet verkar både djupare och bredare än man kan ana! Eftersom batteriet på skruvdragaren tog slut när jag hjälpte Linnea med hennes skoställ, som hon absolut måste ha vi studsmattan i ridhuset, så fick jag lägga ner för kvällen innan jag blev klar.

Men ett rackarns bastant skoställ blev det!


Loppan går omkring som en diva i sin sjukhage, barfota, med solglasögon och två parasoller! Hon har klagat på att det saknas sugrör och parasoll i vattenhinken...

Fast hon uppskattar inte allt jobb vi gör åt henne. Det finns inget gräs kvar att äta och man kan inte springa så där fort fort, så att manen fladdrar och hovarna dundrar (nåja, lite tyst i alla fall...) när hagen bara är 4x8 meter!

I går kväll hade hon stoppat in huvudet i staketet och lyft bort en sektion, som då trillade till marken. Sedan var det fritt fram att både äta och springa en stund!

Matilda motade tillbaka Houdini och jag satte i nya sprintar och dessutom en rejäl kätting!


Jag scannade in Linneas berättelse "Svarta guben" härom dagen.

Då såg jag att scannern visar bilden av en diskett när den lagrar filen.

Hur många vet vad en diskett är idag?


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 19:07

Nu har jag tänkt råda bot på de söliga blogg-inläggen! Eftersom jag nästan alltid skriver om saker jag tagit kort på (det där med fotografiskt minne, om ni kommer ihåg), så tänkte jag att Instagram verkar vara en lösning!   Så välkommen att föl...

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 18:51

Johanna tog studenten efter 3 års slit på Estet-Media-programmet.   Sofia slutade 9:an och börjar på Duveholmsgymnasiet i höst. Helt sjukt vad tiden går!!   Hönshuset har nu renoverats så pass, så att det var dags att köpa lite innevånare....

Av Mikael Sten - 7 maj 2017 17:04

"Bilder kommer". Jovisst, men när? NU! Amandas rum blev ju klar för ett tag sedan. Här är i alla fall EN bild. Lägg märke till att fjäder-lampan matchar tapeten med fåglar. Inridningen av Sixten har påbörjats. Numera rider Linnea honom själv p...

Av Mikael Sten - 11 mars 2017 18:35


Tja, de andra deltävlingarna var väl lite bättre, men en sak är säker: SVT vill inte hålla i någon Eurovision-final nästa år! Det finns ingen låt som har samma nivå som "Heroes" eller "Euphoria". Ingen som kan vinna i Kiev. Min gissning är: 1. Ma...

Av Mikael Sten - 4 februari 2017 20:51

Men allvarligt???!!!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards