dyrshettis

Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Kusinläger, födelsedag och besök

Av Mikael Sten - 10 juli 2011 19:22

Nu är det semester! Härligt. Fyra veckor med mycket jobb hemma, som annars inte hinns med.


Heimdall fyllde 10 år! Han är fortfarande pigg och glad som en 1-åring. Men det tog nästan 9 år innan han vågade dela säng med Hampus på nätterna, såsom Karlsson, vår tidigare hund, gjorde.


 

Sedan hade vi "Kusinläger" förra veckan. Matildas mamma och båda syskon med barn campade på gräsmattan och i magasinet i 4 dagar. Full fart hela dagarna, med lekar, bad och utflykter. Jag var på jobbet och missade alltså det mesta av allt ståhej.

Det var tanken att vi skulle ha myskvällar men de flesta kvällar var alla så trötta att vi inte orkade...



Vi passade också på att fira Tommy som fyllde år.

    


Jag har ägnat flera kvällar åt att städa ut logen. Just nu har jag bara ca 25 kvadrat kvar att dammsuga. Just det: dammsuga! Grovis och jag har jätteskoj med allt gammalt damm och jord som ligger mellan plankorna.

När jag satte mig på huk och jobbade så kände jag en doft som jag förknippade med "inte bra". Den kändes bara när jag satt på huk... Efter en stund kom jag underfund med vad det var. Undrar om skorna kan köras i maskin...


Vi tänker spraya Virkon på golvet, för att ta död på eventuella bakterier innan det nya höet dyker upp. Eller dyker och dyker. Jag antar att det är en del jobb involverat att fylla skullen med 10 ton!


I dag fick vi besök av Pelles ägare och föräldrar. Kul för oss och säkert skönt för dem att de kunde hälsa på och se hur han har det. Vi lovade att de får komma tillbaka när de vill!


Och hur gick det egentilgen i Lag-SM i distansritt?

Björkvik vann! SM-guld, SM-guld, SM-guld...!


Mari skrev i en kommentar att vi verkar ha fullt upp i sommar. Ja, det har vi sannerligen!

MEN, jag fick för en tid sedan en liten historia av Hasse, som jag inte hittar just nu. Historien alltså, jag försökte in hitta Hasse, som är är en väldigt klok person för sin ringa ålder.

Så jag tänkte berätta den fritt ur minnet. Om någon har originalet, så kan ni skriva länken till den i en kommentar eller i Gästboken.


En professon satt i ett klassrum med sina elever och ställde en stor glasburk på katedern. Han lade i 4 tennisbollar och frågar sedan "Är det fullt nu?". Eleverna svarade att, ja nu går det inte i en enda boll till.

Då tog professorn en skål med grus och hällde i burken.

"Är det fullt nu?". Eleverna skrattade och sa att "ja nu är det verkligen fullt!".

Då tog han upp ytterligare en skål med fin sand och hällde den i burken. Den silade ner mellan gruset och fyllde glasburken.

"Är det fullt nu då?"

"Ja, nu ÄR det fullt!"

Nu tog professorn sin kaffemugg och tömde hela innehållet i burken.


"Burken symboliserar livet. Tennisbollarna är de saker man måste göra, vare sig man vill eller inte. Gruset är de saker man vill göra när man har tid över och sanden är de där sakerna som man gör för att unna sig lite extra."


"Ja, men vad är kaffet" frågade en elev.

"Glad att du frågar! Hur fullt livet än är med måsten och saker man gör för att få dagarna att gå, så finns det ÄNDÅ alltid plats över för en kopp kaffe med en god vän!"


Så, mina vänner. Även om vi verkar ha fullt upp i sommar, så finns det ALLTID plats för en fika med vänner och bekanta!


Hare bra tills vi hörs igen!

 
 
Hasse

Hasse

12 juli 2011 21:37

Klok för sin ringa åldert..jo jag tackar jag... :) Det där var når som cirkulerade på Scania, Googla lite så dyker det säkert upp.

Annars, allt väl?
//H

http://ilivetsvillervalla.blogspot.com

 
Hasse

Hasse

12 juli 2011 21:41

Förresten, har du inte hittat till Facebook än?

http://ilivetsvillervalla.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 19:07

Nu har jag tänkt råda bot på de söliga blogg-inläggen! Eftersom jag nästan alltid skriver om saker jag tagit kort på (det där med fotografiskt minne, om ni kommer ihåg), så tänkte jag att Instagram verkar vara en lösning!   Så välkommen att föl...

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 18:51

Johanna tog studenten efter 3 års slit på Estet-Media-programmet.   Sofia slutade 9:an och börjar på Duveholmsgymnasiet i höst. Helt sjukt vad tiden går!!   Hönshuset har nu renoverats så pass, så att det var dags att köpa lite innevånare....

Av Mikael Sten - 7 maj 2017 17:04

"Bilder kommer". Jovisst, men när? NU! Amandas rum blev ju klar för ett tag sedan. Här är i alla fall EN bild. Lägg märke till att fjäder-lampan matchar tapeten med fåglar. Inridningen av Sixten har påbörjats. Numera rider Linnea honom själv p...

Av Mikael Sten - 11 mars 2017 18:35


Tja, de andra deltävlingarna var väl lite bättre, men en sak är säker: SVT vill inte hålla i någon Eurovision-final nästa år! Det finns ingen låt som har samma nivå som "Heroes" eller "Euphoria". Ingen som kan vinna i Kiev. Min gissning är: 1. Ma...

Av Mikael Sten - 4 februari 2017 20:51

Men allvarligt???!!!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards