dyrshettis

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Mikael Sten - 13 juli 2011 23:17

Semester, dag 3.


Jag fixade Tores släpdäck. Lite lurigt: hålet satt nästan på ventilen.

Matilda och jag tillsammans med släpet, tog en tur till återvinningen.

Kanske kan garaget bli en verkstad om man städar ur den på bråte.


Vi tänkte ta en tur till i morgon, men fick ändra planerna när vi träffade på Frille när vi kom hem. Han sade att höet troligen måste upp på skullen i morgon innan 19.00 Då kommer regnet.

Han sa också att torken behöver köras.

Vi hade planerat för lördag och utan tork. Problemet var att torken har klippta kablar och platsen att torka på inte är urstädad och golvet dessutom saknar bärande stöttor!


Vi har nu fått tag på en elektriker som ska besiktiga fläkten, vi har med Frilles hjälp satt i ett par stöttor och vi har påbörjat urstädningen av torkplatsen.


Alla medhjälpare som vi bokat till lördagen kunde inte komma på torsdagen men Paul och Annie bokade ändrade sina planer och Fredrik kunde komma, så jag tror vi tillsammans kommer klara oss fint.


Golvet i hallen får nu vänta ett par dagar...

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards