dyrshettis

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Mikael Sten - 19 juli 2011 09:30

Nu har Anticimex kommit, tittat, pratat och åkt.


Svampen är en ticka av något slag, troligen Timmerticka. Ingen bra svamp, vare sig i husgrund eller mat, men inte så destruktiv som Hussvampen.

Vi hittade också marksvamp av okänd art.


Men det som framförallt var den största boven vad gäller lukten, är troligen det impregnerade virket!


Så nu sätter jag tigersågen i det och börjar gräva jord! Alla gamla tegelstenar och annat bös måste naturligtvis bort. En tegelsten som fuktmättes innehöll 152% fukt! Dessutom innehåller den kalk som svamparna behöver för att överleva när de bryter ner träet.


Betongtrappan utanför ska bort, men det hade vi redan planerat för. En luftigare och större veranda i trä kommer att byggas.


Knappt 3 veckor återstår av min semester. Gott om tid!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards