dyrshettis

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Grundgrävning, häst och kanin

Av Mikael Sten - 21 juli 2011 21:34

Semester, dag 10 och 11

I går fortsatte rivandet i hallen.

Jag märkte att jag inte borde tagit bort golvet INNAN jag tagit itu med väggarna! Det är lite svårt att nå nu när golvet är borta...


Det kom en häst på besök. Sandra har lånat en häst av en kompis. Båda anlände på onsdagseftermiddagen, efter lite strul på vägen. Bostavligen "på vägen".

   


Det gick ganska lugnt till när alla hästar träffade varandra. Lite pip och lite halvhjärtade sparkar men det hör till.


I hallen är nu alla reglar borta utom de som verkligen bär upp något, såsom trappan som nu har blivit väldigt svår att komma upp till. Här har grävandet inte startat ännu, men som man ser på bilderna så behövs det verkligen. Vissa stockar hade nästan direktkokntakt med jorden.    

På den här bilden ser man ett rör, som ska fungera som ventilation. Men om man bygger in röret i en betongtrappa och sedan anlägger rabatter på båda sidorna av den, så är det enda som kommer igenom röret: jord, möss och en spade. En liten plastspade låg i röret...   Paul kom förbi och grävde. Det var ganska tung jord, som skottades i stora murarhinkar som lastades i Tore-traktors vagn.

Muren mellan hall och salong sögs ren på jord och träflisor.


    


Matilda har alltid sagt att det fattas fönster brevid ytterdörren och vet ni vad? Det HAR suttit fönster på var sida om dörren tidigare!

Nu kommer troligen fönstren att återställas. När vi kommer så långt...

Just nu är jag VÄLDIGT less på att riva och röja. Jag vill börja bygga! 

Risken är att vi inte kommer jättemycket längre utan att en rörmokare pluggar radiatorerna. De ska ändå tas bort och ersättas med golvvärme.


Matilda tog Johanna på en namnsdagstur till en zooaffär. De kom hem med Floppsy!

   


Måste säga att det känns lite i kroppen nu ikväll, efter allt jobb med kofot, tigersåg och spade.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 19:07

Nu har jag tänkt råda bot på de söliga blogg-inläggen! Eftersom jag nästan alltid skriver om saker jag tagit kort på (det där med fotografiskt minne, om ni kommer ihåg), så tänkte jag att Instagram verkar vara en lösning!   Så välkommen att föl...

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 18:51

Johanna tog studenten efter 3 års slit på Estet-Media-programmet.   Sofia slutade 9:an och börjar på Duveholmsgymnasiet i höst. Helt sjukt vad tiden går!!   Hönshuset har nu renoverats så pass, så att det var dags att köpa lite innevånare....

Av Mikael Sten - 7 maj 2017 17:04

"Bilder kommer". Jovisst, men när? NU! Amandas rum blev ju klar för ett tag sedan. Här är i alla fall EN bild. Lägg märke till att fjäder-lampan matchar tapeten med fåglar. Inridningen av Sixten har påbörjats. Numera rider Linnea honom själv p...

Av Mikael Sten - 11 mars 2017 18:35


Tja, de andra deltävlingarna var väl lite bättre, men en sak är säker: SVT vill inte hålla i någon Eurovision-final nästa år! Det finns ingen låt som har samma nivå som "Heroes" eller "Euphoria". Ingen som kan vinna i Kiev. Min gissning är: 1. Ma...

Av Mikael Sten - 4 februari 2017 20:51

Men allvarligt???!!!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards