dyrshettis

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Mikael Sten - 1 augusti 2011 09:16

I fredags tog vi en liten semestertur (?) till Mjölby.

Jag hade ringt ett isoleringsföretag (MB Isolering), som sa att det gick bra att hämta på deras lager, fastän de egentligen har semesterstängt. Nu har jag 5 balar med Ekofiber som ska vara bra mot allt: insekter, mögel, möss, brand. Samt kanske isolerar en aning, hoppas jag!


Matilda påpekade att vi var VÄLDIGT nära Sharpman som vi bara måste åka till. Vilket vi också gjorde.



Linnea fick hjälp att prova ut en säkerhetsväst och Lillkillen (Stormy Weather) fick ett nytt täcke. 

 

På deras toalett har troligen Ernst varit framme, för en känsla av ute fast inne, började infinna sig! Nytt blandades med gammalt, på ett magiskt vis. 


Fast numera bor det väl en liten Kirchsteiger i oss alla, eller?


Syllen fick en omgång av tigersågen, så att alla mina blad är av nu. Ska åka och köpa flera idag...

Börjar nu känna att jag har påbörjat en viss uppbyggnad. Äntligen! En veckas semester kvar.


När arbetet stannade i grunden, gick jag ner och monterade lite vattenkranar i hästboxarna. Kul med lite variation på arbetsuppgifterna.


Matilda tog en riktig hästdag i går: först tävlingar på Eriksberg och sedan uteritt på Pelle, som trampade av sig en framsko. Som tur var fanns en hovslagare på en hästlängds avstånd, som kunde fixa dojjan när de kom hem.


Glöm inte att rösta på dagens fråga här intill!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards