dyrshettis

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Mikael Sten - 9 augusti 2011 20:51

Sitter nu och suger på en espresso från min Tassimo-maskin, som jag för övrigt är väldigt nöjd med, med tända ljus och halvrädda barn och lyssnar på åskan.


Nu har Tegnebol Gård blivit med traktor!

En Fordson Power Major -60 anlände straxt efter lunch idag. Vi hittade den på Blocket i Eskilstuna. När vi tittade på den ett par dagar tidigare, så fick vi punka när vänster bakdäck kalvade av! Annars fungerade allt ganska bra, så vi blev inte avskräckta. Nya, eller i alla fall bättre begagnade, hjul sattes på och de gamla följde med på köpet. Och en snöplog och snökedjor.

       

Assistance Kåren fick hjälpa till med transporten.




Ok, det är kanske ingen direkt skönhet just nu, men vänta bara!


När jag satt och bekantade mig med Majoren, så blev jag uppringd av en headhunter från Stockholm.


Amanda tog en ridtur alldeles själv på ridbanan. Matilda gick före, så Lilleman (Stormy Weather) följde efter som en hund. Hon hävdar, precis som jag, att hon redan kan rida.

      


Pelle-Pelletspanna fyllde 10000 drift-timmar härom dagen. Stort grattis!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards