dyrshettis

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Mikael Sten - 12 september 2011 21:25

Nu börjar hösten närma sig! De gula löven faller (troligen är den gula färgen jättetung!), det står bilar vid varenda liten vägsnutt med svampletande ägare och fåglarna övningsflyger i plogformation. Dock ännu inte söderut.


I helgen kom Tommy och hjälpte mig att gräva klart dräneringen. Vi kunde sänka den högsta punkten med nästan 10 cm, utan att äventyra fallet. Jag susade till Cheapy och köpte ny slang, som var ganska bångstyrig.


  Singlet som jag mödosamt forslat bort, forslades nu lika mödosamt tillbaka och lades i "korven" av fiberduk, som sedan täcktes med ett nytt lager singel.


 

Det regnade en del idag, men inget mer vatten har kommit in i hallen. Kanske gjorde vi någonting rätt?


Linnea lastade alla syskon, kusiner och moster på Tores kärra och körde runt under Matildas översyn. Fort gick det, så kameran hann inte få skärpa någonstans. Leia sken som en stor sol!


 

Jag tog Majoren och harvade ridbanan. Det hann bli lite mörkt, så Matilda tände den enda fungerande lampan på ridbanan och jag märkte till min förvåning att Majoren har fungerande lysen! Eller i alla fall ett... Då blev jag lite glad!


Matilda tog en ridtur för instruktör. Naturligtvis regnade det! Det gör det alltid när hon ska träna.


Eftersom Saaben fick nedslag på besiktningen, för skador på framdäcken, så fick jag beställa nya däck, lite tidigare än jag väntat mig. De kom i fredags så nu har jag bokat in byte av dem. Och en framvagnsinställning.

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards