dyrshettis

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Mikael Sten - 30 oktober 2011 21:31

Hmm, nu har det gått sådär lång tid igen. Men det har faktiskt inte hänt så mycket!


Jesper och Malin var här och parkerade husvagnen. Det skulle kunna bli en ny inkomstkälla: husvagn och båtparkering. Vi har plats för 9 till! Fast då ryker barnens lekplats, förståss...


Matilda fick en snabblektion med Majoren och drog sedan upp på ridbanan och harvade den.


Lite bullrigt och läskigt var det nog allt...

Men nu är det i alla fall inte bara jag som kan harva Paddexen!


Matilda läser ibland ur en bok, när vi ätit färdigt middagen.

Även Heimdall tycker det är mysigt.


   


Arbetet med grunden och golvet går vidare. Det tog lite tid att ta sig förbi trappan, men nu är det raka spåret.



Ja, katterna tycker jag har gjort en jättestor och fin kattlåda i hallen! Fast de tycker nog att sanden är i grövsta laget att krafsa i. Men singel fastnar inte så lätt mellan klorna när det blir blött.


Singlet fick jag ju tvätta så mödosamt med slang och presenning. Att jag tappade känseln i handen av det kalla vattnet var inte helt av ondo, när jag behöde plocka bort brännässelblad som trillat ner...



I måndags var det FN-dagen och Björkviksbarnen höll konsert.

Framme på scenen stod faktiskt hela skolan. Alla får plats utan problem.

Jag hade bara mobilkameran med mig och på det avståndet och dåliga ljuset blev inte bilden så bra. 

 


Det var allsång: Björkvikssången. Matilda och jag märke att vi inte hängde med där!

Man borde få en CD eller nåt (kanske karaoke?) från hembygdsföreningen när man flyttar in?


Geishas sår på benet har läkt bra. Hon verkar inte bry sig alls.

Winnie däremot, blir blockhalt så fort Sandra ställer lite krav på henne. Som att rida. Men i hagen rusar hon omkring utan problem! De kanske inte är så korkade när allt kommer omkring?

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards