dyrshettis

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Mikael Sten - 6 november 2011 21:08

Linnea var på Halloween-party hos en kompis. Fast de blev bara tre stycken, så det kanske blev mera en "tjejkväll".

 


I helgen hölls den traditionsenliga ljusstöpningen i Vagnhärad.

Varmt och svettigt, stojigt, stimmigt och dimmigt.


Med de "nya" pinnarna som rymmer 8 ljus, i stället för 4, så går det blixtsnabbt att stöpa!

Lägg speciellt märke till mina egengjorda röda doftljus! Väldigt profsiga. Om de brinner som de ska återstår att se...


Ann-Marie bjöd på sopp-lunch, som vanligt. Med skinkmacka! Väldigt mumsigt och juligt! 


 


Efteråt bjöd Oscar (och kanske Jesper) på Marängsviss hemma hos Filippa och Tommy! En helt klart underskattad maträtt.


     


Matilda lämnade ljusstöpningen lite tidigare, för hon skulle fixa Pelle, sadel och träns och så, inför Mörtbols KM som gick av stapeln på söndagen.

En av arrangörerna ringde och frågade om vi kunde harva ridhuset. Med tre timmars varsel! Om vi var en timmes bilresa bort!

"Självklart" sa vi och Matilda drog som en avlöning...

Väl hemma så visade sig att Majoren hade fått slut på batteriet och inte ville starta. Jag måste verkligen kolla generatorn och laddreläet! 

Ingen harvning av ridhuset på kvällen, fick vänta tills morgonen efter. Då kom en grön och fin John Deere. Med hjälp av stängselklubban, lite 5-56 och en järnfil fick vi harven på plats och han körde iväg.


Matilda red iväg till Mörtbol på Pelle, och tävlade i två klasser dressyr. Hon hade Sandra och Hanna (Winnis matte, som råkade vara på besök) som hästskötare. Matilda kom 3:a i LC! Mycket  bra! Stort grattis!


Sandra och Hanna  red och skötte hästar och stall hela helgen, så Matilda kunder koncentrera sig på Pelle och tävlingen.


Jag jobbade vidare på golvet och har nu täckt så mycket så att det blir svårt att "tömma kattlådan" om kattjäklarna skulle använda den. Då tog jag till täckväv och häftpistol för att täcka det som är kvar. Nu borde mitt tvättade singel få vara ifred!


När jag åkte hem från Vagnhärad, tog jag vägen förbi pappas grav och tände ett ljus. Sedan skulle jag åka över Flen hem. Den resan har jag ju försökt förr, med ganska misslyckat resultat! Det gäller nämligen att modifiera GPS:ens föreslagna rutt på rätt ställen: Den säger "mot Nyköping": jag åker mot Katrineholm. Den säger "mot Katrineholm: jag åker mot Nyköping. Då kom jag precis som jag tänkt, inte via ett par grusvägar som GPS:en föreslog. Jag har nämligen fortfarande i tydligt minne när den försökte leda mig till Södertälje via Olso...




Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards