dyrshettis

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Mikael Sten - 13 november 2011 21:19

I veckan var jag två dagar i Malmö. Efter en massa trassel hit och dit tog jag tåget på tisdagskvällen. Flyget skulle innebära väldigt tidig morgon och en massa bilåkande.

Jag knappade på skoj in Malmö på GPS:en och hittade två förslag, men inget av dem var det jag sökte! Hur som helst skulle det ta ca 6 timmar att åka de 50 milen med bil. Nästan lika lång tid med flyget om man räknar med resa till Arlanda och incheckningstid.


Hur som helst: en två dagars-kurs i "Testautomatisering för testauomatiserare", på huvudkontoret.

Kolla, så "fint" kontoret ligger, på Eniros flygfoto:

http://kartor.eniro.se/m/aSnH3

Jag antar att bilden är ganska gammal... Bara sand och öken! Faktiskt nästan samma bild som min GPS visade när jag väl hittat Skåne: inga mindre vägar eller byggnader alls!


Dagens skånska ord, för "Skånska för inflyttade", i tidningen City: "kraunavann = kranvatten"


Middagen på Sturup på vägen hem blev en Tika Masala i kartong. Om indiern bakom disken frågar något som låter "Vill du ha nötter på?", så säg nej. Visserligen får man en sked cashew-nötter, men den kostar 10 bagis! Nästan en krona per nöt!

Dessutom ser maten lite ut som bruna maskar, inte helt kul. Men det smakade bra!


Pelle fick ingen träning i veckan, men väl lite massage. Det gillade han skarpt!

Lillkillen ("Stormen") håller på att vänja sig med vagn och sele. Nja, inte vagn ännu, men det kommer så småningom. Hanna hoppade lite hinder med honom, innan hon åkte hem. Han klarade 20 cm-hindret med en meter till godo. Barbacka! Hanna hamnade på marken, en aning förvånad, kan jag tro. Han är en jäkel på att hoppa!


Golvet i hallen är snart helt klart för isolering. Lite jobbigt småpill kvarstår, längs med ytterväggen. Bilderna på detta ville inte lämna Matildas telefon idag, så jag får lägga in dem senare...


Bytte däck på Saaben idag. Det har vari kallt hela helgen, så snart kommer nog snön. Fast jag har inte sett några snöänder i plogformation ännu!


När vi fikade härom kvällen var jag tvungen att ta kort på After Eighten vi åt. Jag har nog påpekat det tidigare: de har krympt!

Titta bara på bilden! den är så liten att inte ens "tumgreppet" på fodralet fungerar längre!

Vore det inte ärligare att minska på förpackningen också? Förr kunde man faktiskt ta ut godisbiten med hjälp av tumgreppet! Nu når man den inte...


    


Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards