dyrshettis

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Mikael Sten - 21 november 2011 21:06

I helgen var vi på barnkalas igen! Denna gång var det Milo som bjöd på tårta, som troligen Tommy och Filippa hjälpt till med. Han är ju bara 1, så eventuellt bad han om hjälp med de svåra sakerna och pytsarna högst upp...

 


Det blev även lite ljussvärdsfäktning med ballonger. Det är fortfarande lite oklart huruvuda prinsessan Leia vann eller ej.



En del blev nog lite matta av allt ståhej.


I morse fick Matilda en liten överaskning när hon tittade till fåren: vi hade ett för mycket!

Tingla hade lammat under natten, utan att förvarna någon av oss!


 


Kolla in ögonen på en vaktande mamma! Våga inte komma i närheten!


Jag föreslog att vi inte ger den nya gynnaren ett gulligt namn, utan typ "L2B2" (Lamm 2, bagge 2), för att underlätta en slakt i vår, men barnen är mer inställda på "Minihopp"...


Förra veckan blev jag jätteglad, när jag på morgonen hittade kattbajs på köksgolvet. Jo, glad faktiskt!

Det betydde att jag lyckats stänga katterna ute ur "kattlådan" i hallen.


Senare på kvällen kom Hampus och lade sig hos oss i soffan, med linolja på ryggen. Så här nöjd såg han ut, när han hittat en tunnel tillbaka till kattlådan:

 


Nu har jag lagt papp närmast stenarna i grunden och en planka ovanpå. Dessutom börjar jag lägga skivor på reglarna så man kan gå på golvet.

Nu borde ingen katt komma ner! Eller upp!! Vi har inte set till Beppe på ett tag nu...


        

I helgen var det faktiskt varmt att jobba i hallen, även utan jacka!

Det kan även betyda att jag börjar bli förkyld och febrig...


Sofia var hos tandläkaren och drog ut en lös tand. De behövde inte bedöva ens. 3 till ska ut innan jul...

Linnea tappade en lös tand vid matbordet idag, så blodet rann!

Amanda väntar fortfarande på att tappa en. Hon drar och pillar på alla tänder för att se om inte någon sitter lös...


Storbilen fick, inte helt utan problem, vinterdäck.

Det började med att jag inte fick på det första framhjulet, eftersom domkraften, som naturligtvis var i högsta läget, hade sjunkit ner i marken! En pallbock och ett par träklotsar senare så löste det sig, men lite nervös hann jag allt bli!

När jag skulle ta loss det sista hjulet så pajjade mutterdragaren. Den surrade och brummade men snurrade inte. Fick ta fram spärrskaftet och använda domkraftens handtag som förlängare...

Märkte även att handbromsen inte tar på vänster bakhjul. Lagom tills besiktningen, precis som förra året!


Ett annat byte jag gjorde var halvljuslampa, på Saaben. Stannade direkt på närmaste ställe (Rusta) och köpte två nya lampor. En att ha i reserv i handskfacket. Jag tänkte till lite och köpte även en uppsättning brytknivar, så att jag kan ha en i bilen att öppna den idiotiska lampförpackningen med. När jag kom ut i bilen märkte jag att jag inte lagt märke till att även knivarna hade en idiotisk förpackning, som kräver kniv eller sax!

Men knivarna var ju inuti förpackningen! Jag kunde fälla ut bladet lite på en av dem och likt en fågelunge så fick kniven hacka sig ut ur sitt skal. Men i motsats till fågeln, så var (om ni ursäktar den något krystade ordvitsen) eggen hel när den var ute ur skalet...


Om man beställer glass på ett kafé, så kan man ibland behöva sätta på sig mössorna, så här års:


  


En sista sak:

"Så mycket bättre" och Laleh! Är det bara jag som inte klarar av hennes tolkningar av någon låt, vilken som helst?

Inte är det ett dugg bättre!!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards