dyrshettis

Alla inlägg den 18 december 2011

Av Mikael Sten - 18 december 2011 21:43

I veckan var det lucia-firande, både i skolan och hemma. Matilda hade en hektisk vecka med utvecklingssamtal, sjukgymnastbesök, lussefirande, julbesök och säkerhetsrond med Frösunda Assistans och julbord med Sörmlands HIF.



Hemma firade vi "civila", utan vita särkar.


Hatthyllan i tvättstugan sade upp sig. Den har jobbat hårt sedan hallen blev obrukbar och nu rann bägaren över:


 


Lite av den satt kvar, i alla fall!

 

Jag fick sätta upp en ny och bevakar nu noga vad som hängs på den...


Matilda och Sandra julpyntade i stallet. Lite hjälp fick de av Max och mig. Vi vill i alla fall tro att vi hjälpte till med våra kommentarer och tillrop!


Jag var på Hamburger Börs och åt julbord med jobbet.

Vissa var väldigt upptagna med sina telefoner. Fast inte med att telefonera, för det är det minsta man har makapären till idag... 




På scenen stod till slut Nickals Strömstedt, Jessica Andersson, Eric Gadd och Petra Mede.

Måste nog omvärdera Gadden. Han var riktigt bra!

Bilderna blev lite sisådär på långt avstånd, men det kanske är bäst så eftersom det var fotoförbud!

       


Jag tyckte nog att det var en aning FÖR hög ljudnivå på musiken, men det kan ju också vara jag som blivit gammal och gnällig.

Helt klart susade det i öronen hela dagen efter!


I helgen var det Julklappshoppning på Mörtbol Ridcenter och Stall Tegnebol var representerat, i form av Amanda och Joel. Inte "min" Amanda, utan en av våra hyresgäster.

Det gick väl inte så bra, för Joel var jättehet!


Nu har det snöat i ett dygn och det ligger ca 5 cm blötsnö på marken.

Det hindrade inte Linnea och Amanda att åka pulka och skidor.

Många vantar som ligger på tork just nu!


 


Jag har inte kollat upp kedjorna på Majoren, utan kommer först att koncentrera mig på Tores kedjor och snöblad.


Nu har jag julledigt i tre veckor och har skrivit en lista på "att-göra-saker". 15 punkter att göra innan jul! 3 punkter är avklarade. 12 kvar. Gott om tid!!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards