dyrshettis

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Hästar är livet! NOT!!

Av Mikael Sten - 11 januari 2012 17:07

Igår kväll tog Matilda och Sandra Geisha till ridhuset i Mörtbol. Geisha har ju inte åkt transport så mycket tidigare, men det gick som en dans (som Jenka: lite fram, lite bak, lite åt sidorna och mera frammåt!) när de lastade och lämnade Tegnebol Gård.

I ridhuset gick det också bra. Både skritt och trav klarades av galant, fastän det fanns läskiga saker på banan.

Vid 22-tiden ringde Matilda mig och sa att de blir lite sena. Jag hade undrat var de höll hus i ungefär en timme vid den tiden!
Hästkraken hade fått för sig att inte vilja åka transport längre! De hade försökt lasta henne i 2 timmar. "Jenka" var bara förnamnet!

Till slut såg jag bilen och släpet (den med "ding-dång" och det utan fjädring, ni vet...) nere i stallet och jag gick ut med hunden för att prata med dem.
Men Matilda och Geisha saknades! Geisha hade tydligen vunnit striden och tvingade Matilda att leda henne hem! Tur att det bara är ett par kilometer genom den mörka, kalla, fuktiga skogen.

Det var ingen glad Matilda som dök upp straxt efter 23!
Om jag hade föreslagit att vi sålt hästar, gård och allt (utom traktorn förståss!) så hade hon säkert kommit med ett rungande bifall!

Själv hittade jag på nätet, något som heter "Sverige-axeln". Den skulle kunna vara räddningen på vår Kylingekärras stela höfter. Återkommer om detta...

 
 
Ingen bild

Ulla

4 mars 2012 12:39

Roligt att få följa era förehavanden. Du skriver väldigt underhållande.
Lagt bloggen till mina favoriter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 19:07

Nu har jag tänkt råda bot på de söliga blogg-inläggen! Eftersom jag nästan alltid skriver om saker jag tagit kort på (det där med fotografiskt minne, om ni kommer ihåg), så tänkte jag att Instagram verkar vara en lösning!   Så välkommen att föl...

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 18:51

Johanna tog studenten efter 3 års slit på Estet-Media-programmet.   Sofia slutade 9:an och börjar på Duveholmsgymnasiet i höst. Helt sjukt vad tiden går!!   Hönshuset har nu renoverats så pass, så att det var dags att köpa lite innevånare....

Av Mikael Sten - 7 maj 2017 17:04

"Bilder kommer". Jovisst, men när? NU! Amandas rum blev ju klar för ett tag sedan. Här är i alla fall EN bild. Lägg märke till att fjäder-lampan matchar tapeten med fåglar. Inridningen av Sixten har påbörjats. Numera rider Linnea honom själv p...

Av Mikael Sten - 11 mars 2017 18:35


Tja, de andra deltävlingarna var väl lite bättre, men en sak är säker: SVT vill inte hålla i någon Eurovision-final nästa år! Det finns ingen låt som har samma nivå som "Heroes" eller "Euphoria". Ingen som kan vinna i Kiev. Min gissning är: 1. Ma...

Av Mikael Sten - 4 februari 2017 20:51

Men allvarligt???!!!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards