dyrshettis

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Mikael Sten - 12 januari 2012 20:49

Hörde på väderleksrapporten att det skulle kunna komma snö idag. Kanske upp till 10 cm!
Svårt att tro när det var nästan 5 grader varmt...

Men ändå kom det ner en hel drös flingor i Södertälje på eftermiddagen! Till vilken nytta, kan man fråga sig. Det smälte direkt och efterlämnade bara en sörja som hotar att bli svinhal nu när det verkar frysa på frammåt kvällen!
Kul ändå hur folk väljer sina ord när de pratar om väder.
Vissa säger: "De lovade snö idag! Kanske t.o.m 10 cm!".
Andra säger: "De hotade med snö idag! 10 cm!"

Själv tillhör jag den andra gruppen av människor. Snö har för mig, i alla fall i något sånär vuxen ålder, alltid varit ett hot!
Det innebär alltid problem med halka, skottning (numera även plogning), kyla, väta, skrapa rutor på bilen, imma på glasögonen, osv osv.
Dessutom får man nästan vattenskador på golven hemma om man har personer i barnvagn eller rullstol i sitt hushåll! Det har vi haft i över 13 år nu...

Särskilt denna vinter, som varje vecka varierar från ett par plussgrader till ett par minus och inte verkar kunna bestämma sig vad den vill och bara luras hela tiden!
Det är en narrandes vinter! En "nid-vinter"!


Härom dagen hade vi en liten dispyt hemma om vilka hönor vi skulle skaffa i sommar. Matilda anser att vi MÅSTE ha bruna höns, för de värper bruna ägg och de är MYCKET godare än vita!
Gå in och rösta här intill!
Är bruna ägg godare än vita?

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards