dyrshettis

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Mikael Sten - 25 januari 2012 21:38

Som vi har väntat! I flera veckor har Matilda sagt att "i morgon kommer flera lamm". Idag kom det äntligen ett till! Eller "kom och kom", Matilda fick dra och slita och känna och klämma för att det skulle komma något. Gullfia, ett av de svarta fåren (hmm) blev till slut förlöst med ett litet svart lamm, med vitt på huvudet.


"Påminner om Ferdinand på TV på Julen" beskrev Matilda.

 


    


Om Matilda tröttnar på att vänta på de andra tackorna kanske det kommer fler lamm inom kort...

Skämt åsido, så hade troligen lammet och kanske även tackan inte klarat sig om inte Matilda hjälpt till!

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards