dyrshettis

Alla inlägg den 22 januari 2015

Av Mikael Sten - 22 januari 2015 18:42

Det är väl ingen hemlighet att jag vurmar för gamla jordbruksredskap. Bara för att bekräfta det så kommer här ett litet bond-poem:


Det bor en Ford på min gård

Blekblå och väderbiten

Särgad och ganska sliten

Vattensjuk olja som droppar

Batteri som är trött

Bromsar som inget stoppar

Och en sits som är nött

Skumögda lysen som inget hjälper

En takdroppande hytt från Klippan

Ifall man stjälper


En gång det finaste man visste

Var nog inte den förste, men skulle bli den siste

En klenod som vårdats ömt

Som nu de flesta verkar glömt

En arbetskamrat under långa dagar

Ute i fält, på vägar och i hagar

Dragit och knotat, aldrig klagat

Fastän kolven sotat och färgen flagat


Ganska liten, men ändå lagom stor

Gläds jag, som de före mig

Åt min Fordson Major

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards