dyrshettis

Alla inlägg den 22 november 2016

Av Mikael Sten - 22 november 2016 20:27

Nej, jag hann inte få dit startmotorn på Skopis. Det får bli i veckan som kommer. Sedan ska det skopas och spridas dynga igen! Och förhoppningsvis även plöja ner den. Det ska bli kul! Det har jag aldrig gjort förut.


Anledningen att jag inte hann med Skopis, var att jag åkte till Malmö och jobbade på huvudkontoret i 2 dagar. Åkte tåg ner på söndagskvällen och hem nu på tisdagskvällen. Eller natt, hinner det nog bli innan jag kommer hem. Vi har stått still i Hässleholm i 2.5 timme. Kanske åker vi inom 30 minuter. Eller inte. Det kan man inte veta när man reser med SJ! Men jag gillar det!

Tydligen är det någon olycka på spåret längre fram som orsakar tvärstopp för alla tåg. Det finns i alla fall en person som önskar att hen satt på ett tåg och väntade i värmen...


I går beställde jag in en Skånsk Äppelkaka som efterrätt. In kom detta:

 

Jamen vad i hela helvetet ÄR det för något? Äppelmos, rostade kavring-smulor och en snövit vaniljfluff som är så bubblig att den verkar körts i en SodaStream!

Det var inte äckligt på något sätt, men om ni blir bjudna på Skånsk Äppelkaka: SÄG NEJ!!


Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards