dyrshettis

Alla inlägg den 27 november 2016

Av Mikael Sten - 27 november 2016 17:45

Medan resten av familjen ropar och skriker åt TV:n och de hästar som hoppar och skuttar, så skriver jag en kortis:


Johanna fyllde 18 år och och blev diskret firad, eftersom hon själv ville det.

 

Skopis fick sin nya startmotor i veckan och blev helnöjd! Nu fanns det inget som skulle hindra att dyngan spreds och plöjdes ner. Trodde jag...


Vi insåg ganska snart att helgen inte skulle räcka att både spridning och plöjning, särskilt som ett par stenar som stack upp i hagen skulle grävas bort först. Så planen blev: först grävning av stenarna och sedan plöjning.


Stenarna visade sig vara som isberg: ju mer jag grävde, desto mer blev synligt. De verkade ALDRIG ta slut!

En stor sten och 2 små kunde jag med viss möda gräva upp och lägga i dungen, bland de andra stenarna. Hela dungen är så omgärdad av stenar som dumpats att det liknar en stenmur.

 


En snabb lunch och kaffe, samt finalen på ett parti Cross Boss mot någon okänd.

 


När den andra stora stenen kom upp, visade det sig att den var för stor och tung för att få plats i skopan! Jag fick gräva ett STORT hål att putta ner den i och fylla igen.

 

Hål ända ner till berget. I Kina...


När jag var klar var det mörkt och helgen började ta slut. Plöjningen får vänta. Igen.

Gick in och fick julens första glögg!


Jo förresten: min nya favorit hemma är: Linsåpa! Fungerar jättebra på oljiga händer! Och luktar gott!

 

Just denna är ekologisk, från Prima Gård, på Gotland. Men det kanske fungerar med annan också.

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards