dyrshettis

Direktlänk till inlägg 11 mars 2017

Mello-uppladdning!

Av Mikael Sten - 11 mars 2017 18:35

Tja, de andra deltävlingarna var väl lite bättre, men en sak är säker: SVT vill inte hålla i någon Eurovision-final nästa år! Det finns ingen låt som har samma nivå som "Heroes" eller "Euphoria". Ingen som kan vinna i Kiev.

Min gissning är:

1. Mariette

2. Nano

3. Ingrosso-pojken

4. Robin

5. Wiktoria

6. Jon Henrik

7. Lisa

8. Boris

9. FO&O

10. Ace

11. Anton

12. Owe


Ja, så kommer det att bli...

Kanske kommer Owe före Anton.


Nu laddas det inför galan och den kommer att avnjutas framför TV:n precis som min far lärt mig:

Ice-Cream-Soda!

 

Jag har försökt föra traditionen vidare till mina barn, men jag måste nog försöka hårdare. Jag tror "mystiskt" var ett ord som användes. 


Annars har jag hållit på en del med Amandas rum: tagit bort plastmattan och masoniten, slipat och målat golvet, målat tak och lister och spacklat och tapetserat väggarna. Fåglar blev det även i hennes rum. Och en dunlampa. Bilder kommer senare.

Idag röjdes sly som ungarna eldade upp, tillsammans med de grenar och mindre stockar som legat ett tag. Matilda klippte ett par äppelträd.


Alla verkar ganska trötta, så vi får se vilka som somnar innan omröstningen är klar. Kanske jag.


 
 
Ingen bild

Kennet

15 mars 2017 16:28

Mmmm, Ice-Cream-Soda...

Mikael Sten

16 mars 2017 06:08

Jag vet! Den var slut innan öppningsnumret var över. Man behöver fler eller större!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 19:07

Nu har jag tänkt råda bot på de söliga blogg-inläggen! Eftersom jag nästan alltid skriver om saker jag tagit kort på (det där med fotografiskt minne, om ni kommer ihåg), så tänkte jag att Instagram verkar vara en lösning!   Så välkommen att föl...

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 18:51

Johanna tog studenten efter 3 års slit på Estet-Media-programmet.   Sofia slutade 9:an och börjar på Duveholmsgymnasiet i höst. Helt sjukt vad tiden går!!   Hönshuset har nu renoverats så pass, så att det var dags att köpa lite innevånare....

Av Mikael Sten - 7 maj 2017 17:04

"Bilder kommer". Jovisst, men när? NU! Amandas rum blev ju klar för ett tag sedan. Här är i alla fall EN bild. Lägg märke till att fjäder-lampan matchar tapeten med fåglar. Inridningen av Sixten har påbörjats. Numera rider Linnea honom själv p...

Av Mikael Sten - 4 februari 2017 20:51

Men allvarligt???!!!

Av Mikael Sten - 27 november 2016 17:45

Medan resten av familjen ropar och skriker åt TV:n och de hästar som hoppar och skuttar, så skriver jag en kortis:   Johanna fyllde 18 år och och blev diskret firad, eftersom hon själv ville det.   Skopis fick sin nya startmotor i veckan och...

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards