dyrshettis

Alla inlägg under juli 2017

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 19:07

Nu har jag tänkt råda bot på de söliga blogg-inläggen!

Eftersom jag nästan alltid skriver om saker jag tagit kort på (det där med fotografiskt minne, om ni kommer ihåg), så tänkte jag att Instagram verkar vara en lösning!


Så välkommen att följa Dyrshettis på Instagram!


Förmodligen kommer det ett blogg-inlägg här ibland. Men då som en sammanfattning av det som hänt på Insta.


Och Ni: Glöm inte att leta efter Linnea på Instagram och Youtube!

Av Mikael Sten - 18 juli 2017 18:51

Johanna tog studenten efter 3 års slit på Estet-Media-programmet.

 

Sofia slutade 9:an och börjar på Duveholmsgymnasiet i höst.

Helt sjukt vad tiden går!!


Hönshuset har nu renoverats så pass, så att det var dags att köpa lite innevånare.

Vi åkte helt sonika till Malmköpings Gammeldags Marknad. Där hittade vi Svartvitrandiga Wyandotte. Inte alls en ras vi tänkt oss från början, men de blir nog jättebra.

 


I väntan på att färgen och kittget på fönstrena skulle torka, så fick de bo i kaninburen.

 

Fast de var ganska små från början.


Senare flyttade de in och verkar trivas ganska bra.

 

Hönsgården måste få nya stolpar och ett nät över, så inte Emil Örn kommer och äter upp våra små pipisar.

Nu är även redet tvättat och målat. Det är nog den enda inredningen vi behöll, då den var ganska stabil och hel.

Om jag skulle påstå att det var redigt byggt, skulle jag göra mig skyldig till en ganska dålig ordvits. Så jag säger inget.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017
>>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Skapa flashcards