dyrshettis

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Mikael Sten - 3 augusti 2010 00:10

Skit också! Nu sitter jag i alla fall mitt i natten och bloggar. Jag skulle ju lägga mig tidigt idag!

Nu går jag in i min sista semestervecka och då tänkte vi också ha lite semester!

Fast först fick Matilda fösa tillbaka lånehästen Pysen, som bestämt sig för att gräset var grönare i en annan hage!


Vi tog barnen på en "hemlig resa" och hamnade i Norrköping. På Bauhaus...

Nja, det var bara en mellanlandning för att köpa takfärg och tapeter till Johannas rum. Hon hittade en jättemönstrad lila tapet för 325:- rullen. Jag påpekade att mönstret troligen kommer göra Matilda åksjuk och att Johanna inte skulle tycka det var trevligt att torka kräks varje dag.

Vi beslutade att en mer neutral ljuslila tapet också skulle passa bra. Den passade även min småländska plånbok bättre!


Sedan åkte vi till Busfabriken, där barnen (och en del föräldrar) busade av sig! Barn i rullstol behövde inte betala inträde och vi förstod varför: man ska klättra och krypa på allt, så det fanns inte jättemycket för Sofia att göra. Jag fick däremot ett brännsår på armbågen i en rutchkana som minne, när Sofia åkte med mig.


Väl hemma igen slog jag ner tre nya jordspett, till elstängslet. Den aluminiumlist som Madamme använt tog jag bort. Det där med elstängsel var inte Madammes starka sida. Heller. Det kom ialla fall ut mer strömming i tråden nu!

Körde även slut på en tank med trimmern. Allt för att mer volt ska komma i trådarna och Pysen hålla sig i korrekt hage. Jag hittade en jordkällare, som jag inte visste att jag hade! Måste utforska den, om jag kan komma fram genom nässlorna, någon dag.

Det jag trodde var dimma som började lägga sig, var egentligen avgaser från trimmern, så jag misstänker att jag måste börja mäta oljeblandningen noggrannare! Min 4-taktstrimmer som jag köpte på Jula, visade sig vara en 2-taktare. Det förklarar att priset inte stämde i kassan!


Matilda tog ut Loppan med rockarden på ridbanan. Hon älskar att jobba (Loppan alltså) och har inte fått röra på sig så mycket på sista tiden. Hon har lite problem med högerögat, där hornhinnan stöts bort. Snart kan vi dra ner på medicinen till enbart en droppe av en medicin per dag. Det är iallafall på rätt väg. Skönt!


Nu... är det läggdags.

Hejsvejs!


Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards