dyrshettis

Alla inlägg den 30 april 2011

Av Mikael Sten - 30 april 2011 22:21

Förlåt!

Nu tog det så här lång tid mellan inläggen igen...


Linnea fyllde år och Ebba och Ellen var här i två dagar och grattade.


Vår allra första hyresgäst kom till hagen. Nu är flocken 4 hästar stor. Eller tre hästar och Loppan...


Lite gnäll och pip blev det. Det är ju Loppan som är högsta hönset, men nykomlingen är ju kille (eller nästan i alla fall) och dessutom VÄLDIGT stor.


Jag repararade tjälskadorna på infartsvägarna med en del sand från "ridhuset". Genast blev det en ny lekplats.


Det blev en del premiärer: grilla


gräsklippning, där även fåren fick göra det de är bäst på:


fästing-vaccinering:


fårklippning:


De verkade skämmas lite över att bli nakna!

Klippningen fick göras av en proffisionell fårklippare med stor skicklighet. Lite pedikyr fick de också. Så småningom måste vi väl lära oss det själva...


Vi var på kalas hos mormor och farmor och åt och fikade. Det var sannerligen ett tag sedan sist!

Fast ett par dagar senare skulle jag på årsmöte i Åvattenföreningen, dår jag var kassör fram tills nu. Jag bjöds på bruna bönor med fläsk hos Ann-Marie och jag åt så att magen blev alldeles kollrig i flera dagar efteråt!

Vi har lyckats deklarera. Försäljning av småhus och nyblivna näringsidkare... Efter många frågor så skickades de i alla fall in i tid och efter bästa förmåga. Dessutom har vi ansökt om momsregistrering och blivit medlemmar i Föreningen Svenska Allmogefår.

Jag blev kontaktad av ett företag som absolut ville att jag ska jobba för dem. Det var en väldigt konstig sits att sitta och förklara varför jag INTE vill ha ett jobb!


Jag hittade en hög med träd som tydligen ska bli tändstickor när de blir stora. Eller närmare bestämt små. Närodlade stickor, det känns bra det!

 

Hur vet man att man bor på landet?

Jo, när GPS:en visar detta när man ska åka från skolan och hem:

 


Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards