dyrshettis

Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Mikael Sten - 27 juni 2012 06:11

Hela Midsommaraftonen och halva Midsommardagen spenderade Matilda och jag i hallen. Vi spikade upp pärlspont på den väggnisch som bildades brevid hissen, och målade den vit (väggen, inte hissen...). Vi målade resten av väggarna vita ännu ett lager. Vi satte upp rep-räcket i trappan. Vi målade trappräcket. Vi fixade till golvet runtom hissen på övervåningen. Vi satte fönsterlister.
På det hela taget hann vi med ganska mycket! Dock inte att sätta upp taklampan, vilket märks på fotot. Men Matilda satte upp den senare.



Som tur var frågade ingen om någon stång att dansa runt!

Vi grillade lunch, som faktiskt kunde avnjutas utomhus. Bygg-öl till kocken, naturligtvis!
Halloumin fick skäras med det tillhygge som fanns till hands i snickarbyxorna: en brytbladskniv! Det gick galant.


Linnea och Sofia hade plockat egna grönsaker.


Och Amanda hade plockat efterrätt.


På lördagen ville vi ta en liten utflykt och fika någonstans. Valet blev Vingåker Factory Outlet, dit vi anlände via Rejmyre Glasbruk. Inte för att köpa kläder. Det som lockade var Delocato Outlet!


                


På söndagen kom Ann-Marie och Bernt för att hämta upp Sofia, som skulle få åka och bo på hotell i Linköping. Lite shopping hann de också med, för Sofia kom hem med nya kläder och skor!
När de lämnade av Sofia på måndagskvällen, var det Amandas tur att följa med på "semester från syrrorna". Jag vet faktiskt inte vem som uppskattade semestern mest...
Jag hämtade upp henne dagen efter på tågstationen i Södertälje, så äventyret avslutades med en spännande tågtur till Katrineholm. Det var väldigt spännande ända fram till Järna, ungefär... Då kom Slummer-Tomtarna. De frukar bo i Flen annars, brukar jag tycka på morgnarna...
Men äventyrsbad på Hjortensberg och annat ståhej kan bli mycket för en 7-åring!

Matilda och Linnea fick ridlektioner av Arne. Alla var nog ganska trötta efter den timmen också. Nja, Arne vet jag inte, men Tegnebols folk och fä var nog lagom möra. Stormen lade sig att rulla direkt när han kom tillbaka till hagen.


     


Till sist kan jag tipsa om två olika aktiviteter i helgen:
Rockabilly Rumble i Björkviks Folkets Park. Fullt drag, både i och utanför Parken, kan jag misstänka!


   


Målilla Traktor Power weekend. Också drag, fast på ett annat sätt!

 

Presentation


Hon sa: "Det blir MYCKET billigare att köpa egen häst!". Jag sa: "OK". Jo pyttsan det blev! Läs hur det går på Gården!

Senaste inläggen

Omröstning

Hur ofta besöker du Dyrshettis?
 Flera gånger om dagen
 En gång om dagen
 En gång i veckan
 En gång i månaden
 Bara när det skett en uppdatering (jag har en sån där "pling" i telefonen)
 Jag vet inte hur jag hamnade här. Första gången faktiskt...

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards